About Hagi

I have joined the Mathematical Sciences Club when I was a high school student. This Club main activity is researching mathematics and submit papers to the society.

I often heard the words, "Can high school students do math research?" "Only you are special" and "We can not." However, my teacher used to say such words as "If high school students have creative ideas and computers, even high school students can discover new things."

I created a website and an iOS application to convey this fact to many people. In particular, the creation of a website has triggered a major change in my mind. I was moved that we can see the same contents on any device.

In the university, I was involved in the development of interactive projection mapping. Interactive projection mapping is the part of projection mapping in which the projected image changes by audience operation. I was made this application by using web technology. In this time, I encounter the problem of large scale networking. Communication by many people causes delays due to congestion. Then I get interested in large scale networking.

Currently, I'm studying large scale networking.

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Keywords

  • World Wide Web
  • Free Software
  • Large-Scale Networking

Membership of Academic Societies

  • 2019 - present, IEEE. Member.
  • 2019 - present, IEICE. Member.
  • 2016 - 2018, IPSJ. Junior Member.

My favorite programming languages

  • JavaScript
  • Python
  • Go
  • Rust

My skills

  • Front-end web development
  • iOS programming
  • Fundamental server side settings and programming
  • G Suite application with using Google Apps Script
  • Salesforce application development

やってきたこと


  • 萩倉 丈, 中村 遼, 大崎博之 "[ポスター講演]情報指向ネットワークにおける最適キャッシュ割当に関する検討" 革新的無線通信技術に関する横断型研究会(MIKA)2019 電子情報通信学会

  • 萩倉 丈, 中村 遼, 大崎博之 "情報指向ネットワークにおける最適キャッシュ割当に関する一検討" ソサイエティ大会 講演論文集 (B-16-1) 293, 2019 電子情報通信学会

  • 立命館大学で行われた「iPhoneアプリ開発講座」の講師をしました.

  • Masanori Fukui, Takeshi Ishikawa, Jo Hagikura and Yuji Sasaki, "The Relationship between Prior Gaming Experience and Consciousness of Computer Programming or Social Views on Information: An Empirical Study of High School Students in Japan"
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  • SoftBank Technology で行われたインターンシップへ参加しました.
    インターンシップ参加ブログ

  • 福井 昌則, 萩倉 丈, 黒田 昌克, 森山 潤, 平嶋 宗, "数学的ゲーム・パズルを題材にプログラミングのモチベーションを高める高校生対象ワークショップ型プログラミング講習の実践と評価" コンピュータ&エデュケーション 45, 48-54, 2018 CIEC会誌設立準備委員会

  • 番庄 智也, 萩倉 丈, 福井 昌則, 森山 潤, "HTMLコーディングを行うことを目的としたBlock型プログラミング言語環境の開発 (技術と社会・倫理)" 電子情報通信学会技術研究報告 = IEICE technical report : 信学技報 117(340), 61-63, 2017-12-08 電子情報通信学会

  • 福井 昌則, 青木 徹, 萩倉 丈, 佐々木 雄司, 黒田 昌克, 平嶋 宗, 森山 潤, "実装形態の差異に着日した大学生対象スマートフォンアプリ開発の試行的実践" 兵庫教育大学学校教育学研究 31, 135-143, 2018-11

  • Masanori Fukui, Jo Hagikura, Tomoya Bansho, Yuji Sasaki, Masakatsu Kuroda, Jun Moriyama and Tsukasa Hirashima, "A Block Programming Environment Enabling Online Peer Assessment for Promoting Collaborative Learning" ICCE 2018
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  • VOYAGE GROUP で行われたインターンシップへ参加しました.
    インターンシップ参加ブログ

  • 福井 昌則, 萩倉 丈, 黒田 昌克, 森山 潤, 平嶋 宗, "双方向性のあるWebコンテンツ作成を支援するブロックプログラミング環境の開発", 日本産業技術教育学会 第61回全国大会, 2018. 信州

  • 福井 昌則, 萩倉 丈, 佐々木 雄司, 黒田 昌克, 森山 潤, 平嶋 宗, "相互評価機能を持ったブロック型プログラミング環境の設計と開発", 教育システム情報学会全国大会, 2018, 北海道.

  • 福井 昌則, 番庄 智也, 萩倉 丈, 森山 潤, "ブロックプログラミングライクに HTML の編集を可能とす学習用 GUI コーディング環境の開発", 日本産業技術教育学会 近畿支部, 2017. 大阪.

  • 福井 昌則, 萩倉 丈, 番庄 智也, 森山 潤, 平嶋 宗, "各教科内でComputational Thinkingを育成することを目的としたBlock型言語環境の開発", 教育システム情報学会中国支部2017年度研究発表会講演論文集, vol.17, No.1, pp.17-20, 2017. 広島.

  • Yahoo! JAPAN で行われたインターンシップへ参加しました.
    インターンシップ参加ブログ

  • CIEC会誌編集委員会『CIEC会誌 コンピュータ&エデュケーション Vol.43』(2017, CIEC) にて,"順列組み合わせの単元におけるアクティブ・ラーニングを促進するiOSアプリケーション「ナイトツアー for Education」"
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  • 高校でのプログラミング講師補助を行いました.言語は,Pythonを用いました.
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  • 国際学生対抗バーチャルリアリティコンテストにおいて選考を通過し,展示を行いました.
    (タイトル:光輝くかぐやの世界,チーム名:バンブー)
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  • モイ株式会社 で行われたインターンシップへ参加しました.
    インターンシップ参加ブログ

  • プロジェクションマッピングのインタラクティブパートコンテンツを作成しました.観客の集めた雪の総数が時計台に反映されるものでした.
    制作ゲーム

  • 電子情報通信学会 研究会で発表を行いました.「WebVRを利用した多人数参加型インタラクティブプロジェクションマッピング」
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  • 高校でのプログラミング講師補助を行いました.冬休みの5日間でプログラミングを勉強するというものでした.言語はJavaを用いました.

  • 友人とともに同級生にプログラミングを教える団体を立ち上げました.

  • 全国中学高校Webコンテスト 金賞 webサイトを作成するコンテストです.
    制作サイト コンテストサイト

  • 平成27年度 スーパーサイエンスハイスクール生徒研究発表会にて発表

  • 第7回坊ちゃん科学賞 入賞 “切ることの段数に制限のついた階段上チョコレートゲーム”というタイトルで応募しました.

  • ゲーム学会第13回合同研究会にて発表 ”創造的な数学教育とプログラミング教育の実践”という題でゲーム学会第13回合同研究会にて発表を行いました.

  • Shing-Tung Yau High School Mathematics Award(overseas) シンガポール,中国にて数学研究の発表を行いました.

  • Canada Wide Virtual Science Fair 1st Prize 8年連続の1st Prizeを受賞しました.
    制作サイト

  • T3 Japan第18回年会にて発表 ”高校生による数学研究”というタイトルで発表を行いました.
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  • mathコン 最終審査へ推薦されました.
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